måndag 8 september 2014

Sommaren som kom tillbaka

TACK alla mina kära bloggvänner!

....för all omtanke. Nu är ryggen hyggligt bra igen, men inte blev det vidare värst mycket skrivet här....*ler generat*

Det gick ju bara inte att vara inomhus, när sommaren som först försvann, sedan kom tillbaka!!! 

Det har ju varit några helt galet underbara dagar, ja jag har verkligen njutit av tillvaron, även fast jag jobbat...har liksom försökt att få till det, och tagit vara på tillfällen i flykten...

Kolla bara in den här bilden....det är en tidig morgon, och alla prickarna som syns i förgrunden, är daggen i luften (heter det dagg i luften, förresten?)......visst är det häftigt!

Det är inte bara jag som njutit av värmen...

....kolla in lille Kasper hur han verkligen njuter av solskenet....(mmmm mattes lille myskille)

Morgonpromenaderna är en fröjd att ta, solen lyser upp spindlarnas nät så fint...

....och kvällarna är inte sämre de....

Jag tog mig en tur efter jobbet, till lilla mor i sommarstugan....
.....medan vi satt och drack vårt kaffe, kände jag bara att jag ville springa ner till sjön.

Nu måste ni bara kolla in himlen! Dessa bilder är tagna med endast några minuters mellanrum och jag har inte redigerat bilderna i det här inlägget alls, för jag vill att ni alla ska få se dessa fantastiska färger som utspeglar sig en kväll i början av september....Snälla rara ni, klicka upp bilderna i stort, för det är då som de verkligen kommer till sin rätt....




Det blev en sådan härlig kväll, att jag till och med sov över i sommarstugan, vilket genererade i ett morgondopp innan jobbet...klockan 05:30!!!  

Hrmmm, 13 grader i vattnet...det var nog årets sista dopp utomhus...i Sverige i alla fall....

Lite annat småtrevligt har också hunnits med...bland annat så har vi tjejer träffats för första gången den här terminen....*ler*
Ni ser väl vad vi är flitiga på att arbeta....fniss....

...och fortfarande är det ljumma kvällar....det går till och med att sitta utomhus utan tjocka tröjor på sig....underbart....och helgen som just varit, ja den var ju så varm så det gick inte att gå i annat än bikini....och lillkillen lade sig på "taket" på sin lilla farstu, där var det nog alldeles särdeles varmt och gott.....framförallt sken solen där....har är en riktig liten soldyrkare, precis som sin föregångare....månne hundarna brås på husse och matte?

....och det gick inte att klaga på varken värmen, månen eller himlen ikväll heller....


HA DET NU SUPERDUPER GOTT SÅ HÄR I BÖRJAN AV HÖSTEN.....SEPTEMBER!!!

                             KRAM!  

7 kommentarer:

  1. Flott variasjon i bildene dine. Du er kreativ! Ja, sensommer og tidlig høst er også en fin tid. Kasper nyter solen ser jeg :)

    SvaraRadera
  2. Fina bilder som vanligt! Jag har provat att fotografera spindelnät men det vill inte lyckas - vad duktig DU är!!!
    Bilderna vid stugan är också fantastiska, sjön som en spegel och himlen så vacker... *lyrisk*
    Dags att ses snart, va..?;)

    KRAMAR!!! från Lilla Syz

    (Har du sett filmen jag lagt ut om D på hemsidan..?)

    SvaraRadera
  3. Skönt att du är bättre nu! Så vackra bilder på solnedgången över sjön. Härligt med ett sista dopp, men lite trist att sommaren är slut:-(

    SvaraRadera
  4. Ooo så vackra snygga och stämningsfulla kort!!! En fin årstid vi har :) Var rädd om ryggen nu! Jag ska ut med hundarna sen lägga mig o vila. Fattar inte att halsont inte går över. Man blir ju helt slutkörd av att gå omkring och vara hängig.

    Ha det bra! Kram Ann-Louise

    SvaraRadera
  5. Det är absolut helt fantastiskt när sommaren kommer tillbaka så här, det är så tyst och stilla och luften är hög och klar, det är dom finaste dagarna på hela året när det blir så här.
    Och du har tagit så jättefina bilder av det, vackra och stämningsfulla! Och gjort så fint med dropparna där på vovven!
    Ja, nu är det gott att vara!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  6. Så vackra bilder och ljuset är helt underbart . Så skönt att ryggen är bättre , är ju så jobbigt att ha värk . Kramar // Anita

    SvaraRadera

Tack för att Du skriver en liten rad
Då blir jag så väldigt glad