söndag 15 december 2013

Naken

Naken........



...det är precis så jag känner mig!



Jag har ingen dator.....

...förhoppningsvis så kommer det en ny på torsdag....

...fram till dess är det mobil, och som ikväll en liten stund, en lånedator...

...konstigt....

Men lucia blev det ändå....
även om jag fick se det på TV.....

....hann vara med några minuter på lucian på jobbet innan plikten tog vid...

....och tredje advent blev det också...

Dessutom kan jag känna mig lite nöjd....

har fått det mesta i ordning inför julen....

lite pynt, lite mat inhandlat och lite färdigkokt knäck...( + ett par sorters småkakor, men de kan jag inte ta åt mig äran av, för de har min kära moder gjort åt mig....hon är snäll hon...hon vet att jag inte har ork kvar när det närmar sig jul....

Idag for jag och lille Kasper till Lidköping, inte så värst ofta man åker dit, men jag fick ett infall....kände VERKLIGEN INTE  för att åka till Skövde och trängas bland folk!  


 När vi for därifrån så var det så ofantligt vacker himmel med månsken...

Väl hemma kändes det gott att få sitta ner en stund och ta en riktigt god köttbullssmörgås, lite vin och bara få njuta och veta att imorgon är det jobbdag, och nu är det nu....och alla måsten som folk känner, de är det upp till var och en att känna stress över....


Själv njuter jag och struntar totalt i vad andra anser vara viktigt för julen....

Själv är jag nöjd att jag får vara något sånär frisk och kry, kanske få träffa mina nära och kära, ta en fika och bara få....UMGÅS....utan några måsten....

Jag säger som jag alltid gör, precis som i min profil-info om mig...att vi har inga garantier för morgon dagen och därför gäller det att leva HÄR OCH NU!!!

I år är också lille Kaspers första jul...han som ger oss så många glada skratt, trots sin busighet, men med sin otroligt stora charm, som det bara inte går att bli arg på...bara lite...ibland...men han går ju på dagis och får väl lära sig av de andra vovvarna...

När jag och lille Kasper kom hem från Lidköping var det ju först köttbullsmackan,sedan var det ju tvunget att få leka och busa lite....och vart tog den rosa bollen vägen???


Ah, vilken tur att jag och husse hittade den bakom soffan.....matte, måste du ta kort just nu?  Okej då, jag och husse kikar vidare.....undrar om det blir jag eller husse som måste krypa ner och ta fram den där lilla rosa rackaren som är så rolig att busa med....vi fick visst hjälpas åt.
 Idag har jag dessutom varit ute med husse och sprungit lite i skogen, men jag vet inte....jag skällde i alla fall några skall...även om det inte var ett riktigt drev...litar på matte som säger att det kommer med tiden...tihi....

ÖNSKAR ER ALLA EN RIKTIGT SKÖN VECKA INNAN JULEN TAR VID OCH 

PÅ ÅTERSEENDE!!!

...när jag har en egen dator igen....

KRAM KRAM !


9 kommentarer:

  1. Tycker det låter som Du har allt under kontroll och om inte, så får du nog hjälp av Kasper ;-) Han ser ut att kunna hjälpa till som en riktig liten karl. Mys vidare och njut av dessa vackra tider.

    Kram / Therése

    SvaraRadera
  2. Va fint du gör hemma hos dig!
    Jag har inte mer än fått upp adventsgrejerna.
    :-) Kasper ser ut verkligen som du skriver.
    Varit ute med idag i tråkvädret.
    Kram Majsan/

    SvaraRadera
  3. Ja man ska inte stressa till det i onödan och jag gör aldrig mer än jag känner för :D

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  4. Så härliga bilder du fått till. Djur är så underbara! Låter fint att du gör som du vill med julen utan en massa måsten. Jag har också släppt ifrån mig den ryggsäcken och tar bara fram det bästa och roligaste som jag vill göra med julen. Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Vad man har blivit beroende av att ha datorer och telefoner, jag känner mej helt handikappad när jag inte har tillgång till internet - man har ju vant sej vid att "allt" finns där… Önskar dej en bra vecka så här innan jul. //kram maria

    SvaraRadera
  6. Jo visst känner man sig konstig utan dator... speciellt när man inte har nån dagstidning eller så utan brukar läsa nyheter på nätet...

    Det är så kul när Kasper skriver :D Bra med annan färg på texten också så man fattar, om man som jag är lite trög... Vem fick tag på bollen till slut, förresten?

    Ja att umgås vid jul är ju det enda viktiga egentligen... Längtar efter dig, min allra käraste syster!!! <3 <3 <3

    SvaraRadera
  7. Synd på din dator,men...
    Så stämningsfulla & mysiga bilder <3

    /Kram Kram

    SvaraRadera
  8. Ja, jul men ingen snö :(
    Roligt att få höra lite om Kasper och OJJ vad han blir STOORR!!!!!
    Kramiz på dig
    // Systerdotter. <3

    SvaraRadera

Tack för att Du skriver en liten rad
Då blir jag så väldigt glad