lördag 21 december 2013

HJÄÄÄÄLP!!!

Min nya dator har windows 8 och inget fotogalleri!!!

Hur gör jag för att kunna hitta ett bra program? 

Finns det någon därute som har haft samma problem och kanske kommit på en lösning?

Jag har "googlat" men inte funnit något bra alternativ....har försökt att ladda ner ett 

gammalt program, men det funkade inte....

Under veckan som gått har jag inte haft många stunder fira, tyvärr mest jobb, men i 

torsdags blev jag och kära syster bjudna på konsert av dyra modern.....vi trodde alla

att det var en julkonsert med julmusik, istället var det en julgala....fullt ös vill jag lova!




Nu hoppas jag att någon av mina kära bloggvänner har en lösning på fotofrågan....

känns inget kul att inte kunna ordna in och lägga upp bilder som man själv önskar....

så därför är det mobilfoton och mobilramar som visas idag.



Önskar er alla därute i cyberrymden, en riktigt skön och härlig 
fjärde advent!

Kram!

13 kommentarer:

  1. Halloj! Märkligt, vi har 8an på nya laptopen o det går väl att ha bilder där? Vet inte riktigt vad du menar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaaa, bilder går att ha, men jag lyckas inte få in dem i album, eller redigera eller göra något sådant....och det gäller också en laptop....jag lyckas inte kunna se bilder mer än i ett enda långt svep eller en och en, inte som album.

      Radera
  2. Kan tyvärr inte hjälpa dig, ett elände när man måste byta dator och få dem uppdaterade. Hoppas att det löser sig för dig! Ha en fin helg själv! Kram

    SvaraRadera
  3. Jag har också Windows 8, jag brukar klicka på skrivbord, sen dator, sen bilder...då kommer alla bildmappar upp som tidigare. Tyckte också att det var lite knepigt i början men man vänjer sig rätt fort. Hoppas du lyckas få ordning på det/ Kram Titti

    SvaraRadera
  4. Aj, det är ett elände när saker och ting inte är som förut. Har du prövat, nej det har du nog inte, men pröva att ladda ner Picasa3 från nätet, kostnadsfritt, där kan du ha alla bilder och ordnar och greja, Ett försök är det nog värt!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  5. Nu har ju inte jag 8:an, så jag vet inte hur det ser ut... men bilderna - visst hamnar de i mappar med datum när du lägger in dem...eller är det bara ett redigeringsprogram du behöver? Jag använder Photoshop ibland, men numer oftare ett gratisprogram som heter Photoscape... det är lätt att jobba i och funkar till det mesta...
    Hopas det fixar sig!
    Önskar dig en fin adventssöndag!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Jag redigerar i ett gratisprogram som heter Gimp som datatokige sonen rekommenderade. Det förutsätter att bilderna finns i datorn för det har bara redigeringsfunktionerna, men många:) Photoshape använder jag också ibland men trivs inte riktigt med hur man lägger in text i bilderna där.

    SvaraRadera
  7. Håller med ovan, Picasa kan du säkert använda med.
    Vi var ute idag med Ayla o Vilja men de rotade runt i harspår, väldans vad hare har blivit poppis nu hos vovvarna.
    Kram M//

    SvaraRadera
  8. Windows 8, ett elände. Jag hade också problem att hitta. Jag går in via appen "Photogalleri".
    Önskar dig God Jul och ett Gott Nytt År. Ha det gott/Brita.

    SvaraRadera
  9. Ett bra och gratis bildbehandlingsprogram är "FastStone". Liknar i många delar PS Elements.
    God och gott nytt år!
    /SA

    SvaraRadera
  10. Kan tyvärr inte hjälpa dig vännen :( men....

    Önskar en riktigt God och Fröjdefull Jul ♥

    Julkram från Lollo

    SvaraRadera
  11. Önskar dig en riktigt God Jul!
    Kram

    SvaraRadera

Tack för att Du skriver en liten rad
Då blir jag så väldigt glad