onsdag 30 oktober 2013

Med (mo-)bil från jobbet....



När  jag skulle åka hem från jobbet i förrgår kväll, kände jag för att ta den lite mindre vägen över berget.....

.....det gav utdelning :)

Det var både mörkt och jag hade endast halvljus på, så bilderna är riktigt usla, men jag kände att jag ville förmedla känslan av vad jag fick se.....
.....vevade ner rutan och bara njöt i ca 4 minuter.....




Hade det inte varit för att det kom en bil bakom mig så hade nog kvigan kommit fram och undrat vad jag var för en figur.....

IBLAND BEHÖVS INTE MYCKET FÖR ATT MAN SKA BLI GLAD !

KRAM PÅ ER !

16 kommentarer:

  1. Woow ..vilken upplevelse det måste ha varit att få sitta där och titta på henne:)
    ha det så gott :)

    SvaraRadera
  2. Härligt möte där i mörkret! Tur för älgen att du inte hade geväret med dig, denna gången! Nu får hon gå där och njuta ett tag till./ Titti

    SvaraRadera
  3. Oj! Spännande med älg sådär. Här är älg ovanligt att se men vildsvin är desto vanligare. Eller s vanliga att se är de väl kanske inte för de är ju skygga men det är vanligt att köra på dem. Usch!

    Kram

    SvaraRadera
  4. Kul! jag såg en kviga igår när jag åkte å tanka som stod i utkanten på samhället. Skönt så länge dom har lite trafikvett och inte kommer för nära bilen.

    SvaraRadera
  5. Vilka bra bilder det blev med mob kameran ändå i det mörker. Alltid kul att se dem.

    SvaraRadera
  6. Skönt att du satt trygg i bilen. Ha det så gott!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Härligt att få se sånt på nära håll - och ännu härligare att inte träffa dom med bilen!

    SvaraRadera
  8. Det är gott att kunna glädjas åt det lilla..eller stora blev det här kanske..det är inga små djur precis !!!

    Kraaaaam

    SvaraRadera
  9. Vilka fantastiska bilder med din mobil i mörkret!!!
    Det är alltid lika kul att få se älg....bara inte för hastigt och för nära trafiken. Du hade väldans tur där :)
    Skickar ett litet försenat men varmt Grattis i efterskott till dig med min vän...härligt med födelsedag på hösten, som lyser upp tillvaron lite extra i denna mörka tid....hihi..
    Tack för din hälsning hos mig <3
    Ha det fortsatt gott :)
    Kram Lollo

    SvaraRadera
  10. Skönt när man ser dem och hinner stanna... ett bonus när den står kvar och du får några fina bilder också :)
    Riktigt fint möte på vägen!
    Kram

    SvaraRadera
  11. Så mysigt, ett möte med skogens konung.
    KRAM på DIG oxå

    SvaraRadera
  12. Oj! Det är stora djur det där!! Tur att du han stanna!!
    Tack för dina fina ord om mina bilder :) Tycker att det är mysigt när känslorna syns på bilden.
    Kram Linda

    SvaraRadera
  13. Härligt!!!

    Ibland blir det VÄLDIGT bra om man tar en annan väg än den man brukar... sett ur många olika perspektiv...

    Ha en bra vecka, älskade syster! <3

    SvaraRadera
  14. Alltid kul när man får se såna där under sina bilturer - på rätt avstånd! :-) Mindre kul när man får dem PÅ bilen... (Eller ännu värre; In I bilen! 8-X) Att dessutom ha en kamera med sej + få möjligheten att fota flera gånger om. Ja, det är bara till att lyfta på hatten och tacka för titten! :-)

    SvaraRadera
  15. Fina bilder. Om man får betrakta dem på avstånd är det okej, men min skräck är om man kör på dem i mörkret. Älg har vi klarat oss ifrån, men maken har kört på ett rådjur en gång och det blev stora skador på bilen eftersom det tog mitt i fronten och vek motorhuven dubbel över vindrutan.
    Ha en fortsatt trevlig h(älg) och kram!

    SvaraRadera
  16. Mäktiga djur det där. Tur att du hade den på avstånd och inte fick in den i bilen. DET är inget kul :)

    Ha en fin söndag.
    Kram Tamara

    SvaraRadera

Tack för att Du skriver en liten rad
Då blir jag så väldigt glad