torsdag 31 januari 2013

Månadens växt

När jag läst lite hos en del av de bloggare jag följer, så fick jag syn på Anna Vattenkannas utmaning, nämligen den om en MÅnadens växt.
Hade verkligen svårt att komma på något nu i januari, men fick ett så härligt tips av Bikas Trädgård, så det fick det bli. Tack så mycket!

Har verkligen inte den blekaste aning om vad det är för en ros....den både står fel och förstör garageväggen och ska därför flyttas så småningom, men den har verkligen glatt mig nu i vinter när inget annat har muntrat upp.
Så här kommer den, januaris månadsfavorit som ju är en juli-ros....





 Den blommar med små, enkla blommor, doftar inte mycket, men är till glädje ändå....

4 kommentarer:

  1. Halloj !
    vi har oxå några såna där typ halvvilda som ingen vet var de kommer ifrån , men det är de som blommar mest konstigt nog.
    Ha en bra kväll och tusen tack för alla dina härliga kommentarer:-)))
    Kram Bittan

    SvaraRadera
  2. Wow, läckert!!!

    Jag röstar för att rosen får stå kvar!;)

    KRAM! Lilla Syz

    SvaraRadera
  3. söt liten ros
    fint med nyponen nu i vinter
    ha det så bra
    maggan

    SvaraRadera

Tack för att Du skriver en liten rad
Då blir jag så väldigt glad