söndag 9 december 2012

Frisk luft

Så äntligen, när helgen börjar gå över till vardag, känner jag mig lite bättre till mods. Har legat till sängs all min lediga tid, förutom några futtiga timmar när jag + syster och moder var på julkonsert. Mer om det längre fram. Åkte på en envis förkylning, men nu så....
Det var ju strålande väder idag på andra advent, så jag tyckte absolut att jag ville ut lite grann i det vackra solskenet....det såg nästan lite varmt ut...men ack vad jag bedrog mig! Det blåste halv storm, och jag som tänkt vi skulle grilla lite korv....
Korvgrillning blev det, men i grillen, som fick tändas i garaget pga blåsten! Det var inte att tänka på att försöka sig på en liten mysig brasa....
Men vad gjorde det....vi fick oss lite till livs iallafall....korv och bröd.....det duger allt en adventssöndag det me´....
Lilla sötnosen fick också följa med ut...men han frös trots sin fina overall, så det blev bara en ynka liten korv för hans del, sedan fick han gå in och värma tassarna.....till skillnad mot husse som snällt fick vänta kvar ute tills matte (jag, alltså) hade ätit färdigt!
Mums med korv....
Ojojoj, vad det smakade bra...NÄSTAN LIIIITE svårt att gå in, även om man skakade i hela kroppen....och då var det inte "tax-frossa"
När sedan både hund och husse gått inomhus och solen börjat försvinna och vinden friskade i ännu mer!!!, så var jag bara tvungen att fota lite i mitt vita vackra "Winter Wonderland"....Kan inte låta bli att tycka att det är vackert med vinter.... 


.....fast det vore ju väldigt skönt att inte behöva skotta all snö....även om framfartsvägen till huset inte är mer än knappa hundra meter, så....
 ...tar det på krafterna....särskilt när man som jag just nu varit förkyld och lite febrig....Men jag skall inte beklaga mig...det finns alltid de som har det värre och då menar jag verkligen mycket värre.....Man får nog allt se till att vara glad att man har det mesta av hälsan iallafall...*ler*

Ha det nu riktigt gott, och slit för all del inte ihjäl er....det blir jul ändå...och då ska man orka med att njuta av julefriden UTAN en massa hets och jäkt....man kan faktiskt bara vara på ett enda ställe åt gången....

HA DET GOTT I VINTERLANDSKAPET!!!

8 kommentarer:

  1. Så kul att du hittade mig så jag hittade hit.Fint ljus i dina vintervyer :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket. Jag har ju inte något fint fotoprogram typ fotoshop så jag kan redigera mina bilder utan jag lägger upp dem precis som de blir. Det enda jag gör är att skriva mitt namn. Kul du tyckte om dem. Ha det gott.

      Radera
  2. Vilka vackra bilder!!!
    Hoppas dumår bättre nu.

    KRAM!!! från en mindre syster

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, har iallafall jobbat idag....även om nysningarna hördes vida omkring :)

      Radera
  3. Tack för din värmande kommentar, jag läste just ditt "Om mig" och det lät som om jag hade skrivit om mig :-)
    Jag är också en livsnjutare och mitt motto är att vi lever här och NU, skjut inte upp det du kan och vill göra!
    Må så gott och hoppas förkylningen har gett med sig!
    Kram Lotta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!
      Har iallafall jobbat idag även om nysningarna har hörts vida omkring :)
      Härligt att höra att det är fler än jag som lever här och nu!
      Ha en härlig vecka i snön.

      Radera
  4. Typiskt ...jag glömde ju att skriva att det ser så mysigt ut med korvgrillningen och de andra bilderna är också jätte fina!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kan lova att det var gott, trots att jag hade fullt ståhej med att få både glöd och korven grillad, men den som väntar på nå´t gott....

      Radera

Tack för att Du skriver en liten rad
Då blir jag så väldigt glad