onsdag 12 december 2012

121212

                    12 12 12

För mig som jobbar inom vården, är detta ett "magiskt" tal....det passar nämligen in på väldigt många....fniss....bl a på denne "gentleman"

....Mr Testsson, himself!!!

Han får agera vid alla möjliga och omöjliga tillfällen
Han säger aldrig "nej", är en trogen vän
Finns på diverse ställen
Idag, kanske man skulle säga "Hen"
Vilken tur att Testsson finns
Både för män och kvinns
Inom jobbet vi ibland måste träna
Vilken tur då att vi har denna stjärna

Grattis Testsson på 100-årsdagen!


Så lite "ordentligt"

I fredags var jag ju bjuden på julkonsert av min kära mor, tillsammans med älskade lilla syster yster. Det var en mysig tillställning med en massa härlig och skön julmusik av diverse artister, vilka jag ju aldrig skulle gå och lyssna på i andra sammanhang, men till julsångskonsert var helt okej. Det var med Christer Sjögren, Lotta Engberg och sist men inte minst, jo möjligen till storleken men definitivt inte till utförandet, Gunhild Carling, m fl "kändisar".
Gunhild Carling var en tusenkonstnär! Hon hade många strängar på sin lyra,  *fniss*, hon spelade nämligen både harpa, trumpet, trombon, bjällror, ja jag minns inte allt, dessutom kunde hon sjunga. I vanliga fall är jag ingen jazzälskare, men på hennes sätt att framföra låtarna, så blev det synnerligen läckert. 
Här är en annan version med henne:


Nu är det snart dags för lite kvällsmat, så då är det bara att säga "God afton", och imorgon är det

LUCIA!!!

1 kommentar:

  1. Visst är hon fantastisk, Gunhild..? Jag blir djupt imponerad av sådana musikaliska människor!

    Kramar från syster! <3

    SvaraRadera

Tack för att Du skriver en liten rad
Då blir jag så väldigt glad