tisdag 27 november 2012

Brist

I brist på blommor, eller rättare sagt, chans att kunna fotografera något när det är ljust, är nu minimalt. Får därför leta upp lite gammalt, samtidigt som det blev lite halvnytt....
Blommorna var ju givetvis sedan i somras....liljan var den där som inte min dyra moder ville ha kvar förra året....men jag norpade givetvis den och den blev ju alldeles sagolik, tillika med doften!
Där missade hon allt något, kära modern :)

Den riktigt gammaldags rosa höstfloxen kom ju förstås på sensommaren och den lilla rara pensén, eller om det har övergått till att bli en viol eftersom den klarat av att övervintra på egen hand, dök upp oktober! Lovely!
Sedan var det ju det där med lite annat i krukorna....sommarblommorna hade vissnat, men kom på att jag har idegran....
Sagt och gjort, knipsade av några grenar eller rättare sagt, kvistar, plockade på mig lite mossa....några kottar som ramlat ner från vår enorma gran...och sånt där man hittar i garage....:)
Tycker nog ändå att det blev lite lagom sött, inte för sötsliskigt utan lite mer enkelt, precis som jag har det här ute på landet....
När jag kom hem från min lilla week-end-tripp, så var det några sötnosar som kom och hälsade mig välkommen hem. Vilken tur att jag var ledig dagen efter! Körde fram på uppfarten till huset strax före kl 03 på natten. Jag kan lova att det var gott att kunna få sova lite extra, även om jag vaknade när mannen skulle till jobbet, så lyckades jag somna om. Den store brun-svarta busen fick komma upp en stund i husses säng och då gick det alldeles utmärkt att sova.....han snarkade så gott så det var riktigt sövande...inte husse, alltså, utan älskade vovvsingen!
Nu längtar jag efter lite dagsljus så jag kan få till lite nya foton!

KRAMIZ!

1 kommentar:

  1. En av mina absoluta favoriter är faktiskt höstfloxen. *mormor, mormor, mormor...*

    Visst är det härligt med djur! Alltid lika glada bnär man kommer hem, även om klockan är tre... Det kan man inte säga om alla... *hi hi*

    Tack för en underbar helg, den förra! Den var fantastisk, du är bäst, och jag älskar dig!!!

    SvaraRadera

Tack för att Du skriver en liten rad
Då blir jag så väldigt glad