lördag 8 september 2012

Heljesgården

Mina morgonpromenader måste jag ju variera litegrann, så den här gången blev det en liten tur förbi Heljesgården. Jag bifogar en länk till den. Heljesgården är nämligen helt enkelt ett stycke kulturhistoria och personen som bodde där har jag träffat.
Numera är den ett museijordbruk, pga att Lars donerade gården till muséet. Han gjorde helt rätt. Tänk, annars hade den och allt som till den hör, antagligen försvunnit med tiden....Numera ska ju allting moderniseras....
Kolla bara in den här fantastiska stengärdsgården!!! Den är en av de vackraste och finaste stengärdsgårdar jag vet....det finns bara en som är bättre, i mitt tycke, och den är vid en kyrkogård....
Nu önskar jag er alla därute i cyberrymden en alldeles strålande dag!
http://www.vastergotlandsmuseum.se/kulturvast_templates/Kultur_ArticlePage.aspx?id=6303

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att Du skriver en liten rad
Då blir jag så väldigt glad