torsdag 9 augusti 2012

Ungefär som förr

Idag sken ju solen från en nästan klarblå himmel. Efter diverse stök i köket, med bl a disk och lite bak, jaja, bara en rulltårta, men gott nog så, till elvakaffet, var det ju bara en sak som hägrade.....slappardag på gräsmattan i solsken!!!
När jag hade hamnat där, så låg jag och kikade uppåt, och fick då liksom en déjavú-upplevelse.....kom på hur det kändes när man var barn och låg där och kikade upp mot himlen och såg molnen fara fram och bilda diverse figurer...nåja, jag såg inte till så många figurer idag, men jag kom på  hur det var att ligga och titta uppåt och se först alla blommorna på ängen och sedan titta vidare och då se himlen och sedan molnen som for fram....precis så kändes det idag.....Var bara tvungen att rusa in och hämta kameran för att kunna förevisa detta...För mig såååå läckert!


Jag kan lova att jag njutit av ytterligare en alldeles underbar semesterdag. Vilken lycka att ha en hel vecka kvar! Man kan ju alltid fundera på vad den kommer att innebära....fast en hel del vet jag redan....

Dessutom måste jag bara få säga det att sambon gjorde allt en hel hög med pannkakor idag! Det smakade onekligen bra, och lite extra gott med hemlagade sylten till blev det ju :)  *fniss*

Han gjorde så pass många att det blev en försvarlig omgång över....passar bra till lunch-lådan till jobbet lite längre fram. Fast egentligen vill man ju inte tänka på det än....Roligare saker finns ju....som bl a....
......Ja, visst blev det så....jag kunde inte motstå att göra ytterligare en marmelad-omgång....och den här gången vet jag någon som tycker väldigt mycket om marmelad som skall få den...säger det inte rakt ut, men jag skall shoppa med henne imorgon...

Nu är klockan nästan midnatt, så natti natti!

1 kommentar:

  1. Tänk vad många som har samma minnesbilder från sin uppväxt, jag tror ALLA har legat i gräset och sett på lustiga moln!! I kväll var molnen magiska, hela världen bäddades in i ett rosa skimmer, ja det var fantastiskt!

    Vem ska du shoppa med imorgon..?

    ;)


    Kramar från Lilla Syz

    SvaraRadera

Tack för att Du skriver en liten rad
Då blir jag så väldigt glad