tisdag 12 juni 2012

Sverige har firat

Sverige har firat diverse ting.....men det är inte alltid som man kan fira, även om det är mysigt. För en vecka sedan, förra måndagen (även den 4 juni då min älskade lillsyster fyllde år, Grattis syrran!,)  fick jag vaha (vård av hund) för min lille älskling mådde verkligen inte bra. Var tvungen att åka till veterinären med honom för undersökning och blodprov.....
Han fick ännu mer mediciner men förhoppningsvis ska han bli bra.....mattes älskade lille kille!

På tisdagen var det vanligt jobb och sedan på onsdagen den 6 juni, var det dags för nationaldagsfirande, vilken vi firade en del i luften och en del i Örnsköldsvik på äventyrsbadet där......där även sambon passade på att göra sig riktigt illa i foten....inte så konstigt om man betänker hur han landade efter första åket i en av vattenrutschkanorna där.....
Resterande delen av den dagen tillbringade vi i ett regnigt Umeå, men mysigt ändå. Stannade där ytterligare några dagar för att leka av oss med barnbarnen (för mig bonus-barnbarn). Kul och mysigt.

Hade ju tänkt mig att kunna hålla på att greja i trädgården när vi kom hem, men eftersom solen lyste med sin frånvaro och regnet desto mer lyste, nej, sken, med sin närvaro, så har det verkligen blivit minsta möjliga gjort där......Möjligen att man ändå kan hinna få en liten glimt utav vad som finns där.....


Är ju lite glad i aklejor och de hittar man lite varstans på de mest möjliga och omöjliga ställena, eller vad sägs om vid en stubbe efter en nersågad lönn......tycker allt det ser ganska läckert ut.....kollla bara in färgerna :-)



Sedan har jag ju den stora äran att ha en uppstammad syrén, vilken bereder mig stor glädje, både genom form, färg och inte minst doft!!! Man kommer hem från jobbet, helt slutkörd, och blir bara såååå lycklig över den hänförande doften den slungar ut mot en. Det är onekligen ett visst mått av lycka!

Lite senare på kvällen dyker ytterligare en doft upp, nämligen denna kaprifol.
Vilken sort det är,  vet jag inte, men det bryr jag mig inte ett smack om, för den bara både hänför och förför med sin myskliknande doft....så sagolik och så djup, riktigt syndigt sinnlig...*ler*......
Synd bara, att den sitter vid groventrén, men i gengäld så blir det ju att jag MYCKET gärna går den vägen! Hade onekligen varit mysigt om jag kunde hitta ett annat ställe att sätta den på, typ där man kanske vill inta en kopp kaffe på kvällskvisten, eller snarare ännu hellre ett glas gott rött....Misstänker trots allt att jag inte kommer att flytta den, ifall jag inte lyckas hålla den vid liv....
Ja, nu är det bara att försöka få upp värmen igen, för den här sommaren verkar ju inte bjuda på någon högsommarvärme, precis. Tänk, vilken lycka, att då kunde få tända en liten brasa och njuta av sprakandet och känna hur värmen sakta men säkert kommer krypande, om än bara inomhus och inombords....
Även de små fyrfotingarna vill vara inne och försöka hålla värmen, dessutom är det ju säkrast att hålla tassarna i styr så man inte behöver ta något mer blodprov....

1 kommentar:

  1. Vad vackert du skriver!!! Man riktigt känner luften fyllas av dofter!
    Vad är det för lönn som redan är röd? Kan den heta blodlönn..?

    Håller tummar och tassar för att Hampus blir piggare snart. Pussa honom frånmig!

    KRAM, älskade syster!!!

    SvaraRadera

Tack för att Du skriver en liten rad
Då blir jag så väldigt glad