tisdag 5 juni 2012

Lillasyster....

...vilken tur att jag har en sådan.....och dessutom världens bästa som dessutom fyllde år igår......och kan ni tänka er...hon hann ändå med att skriva ett inlägg i bloggen på sin födelsedag....det kallar jag tur, för hon bistod med minnet, det som jag hade tappat igår.....ni vet den här....

Namnet jag sökte var nämligen azalea......Kolla in här ,sv.wikipedia.org/wiki/Azalea  tror ni inte att det är precis vad det är...eller...


Som tack för det, tänkte jag lägga upp någonting som jag vet att hon gillar....

.......och kanske den här....


Är faktiskt riktigt glad över att ha ett sådant litet träd i trädgården, det doftar nämligen alldeles underbart. Känns så skönt när man kommer hem från jobbet att bara ta och strosa runt lite och sniffa på det som har kommit upp och som satt fart och börjat blomma. Även denna doftar alldeles ljuvligt....

Vet ju att det är en kaprifol, men inte exakt vilken sort...och förresten, vem bryr sig...huvudsaken är ju att den doftar så sagolikt som den gör.....tur att inte bönderna gödslar runtomkring, hade nog blivit en speciell doft....fniss


Har förresten ytterligare någonting som jag inte vet vad det är. Trodde det var ett japanskt körsbär, men är definitivt inte helt säker längre....Kolla in, bara...

Får allt lov att säga att det är lite spännande med ny trädgård, och särskilt denna, kan ju inte fråga den gamla damen som bodde här innan vad det var hon har planterat, så det gäller att bara vänta ut tiden och se vad det är som dyker upp....

Nu dröjer det med all säkerhet några dagar innan nästa inlägg....ska fira nationaldag några mil längre bort....flyger nämligen iväg imorgon bitti, sisådär hundra mil....men är nog hemma till helgen igen :)

GLAD SVENSK NATIONALDAG!!!

1 kommentar:

  1. Ha ha, ja även en blind höna kan hitta ett korn...;) (tänker på azalean...)

    TACK snälla för syrenerna!!!!! <3 <3 <3 Har själv tre träd; ett gammalt som blommar mycket, med traditionella ljuslila blommor, ett förmodligen odlat träd som har små blommor som inte luktar, och ett skott som tagit sig friheten att växa på en lite dum plats, men blommorna är enorma, färgen ljuvlig, och doften är fantastisk!!!

    Ha det så gott på din resa!

    Älskar dig, systra mi!!!

    SvaraRadera

Tack för att Du skriver en liten rad
Då blir jag så väldigt glad