måndag 4 juni 2012

Ännu en vecka

Så har då ännu en vecka hunnit gå....fattar bara inte vart tiden tar vägen.... Veckan har mest varit fylld utav jobb, men under helgen var jag i Halmstad på en alldeles underbar hejdundrande fest....bara sååå roligt! Mindre kul var när man kom hem, och fick reda på att lilleman inte alls mådde vidare värst bra. Det var bara att ta ledigt fårn jobbet och uppsöka veterinären....blev blodprov och diverse undersökningar, men pga för höga blodfetter så gick det inte att utläsa något från provet, så det är bara att göra om det om ca två veckor. För säkerhets skull så fick han ändå penicillin och kortison. Här en liten bild på raringen efter sticket....(han gillade det inte, stack in huvudet under armen på matte :) )
Jag har ändå hunnit med att kika runt på nykomlingarna i trädgården. Nykomlingar och nykomlingar, men för mig är det ju det, eftersom jag inte har den blekaste aning om vad det är som dyker upp. I och för sig har jag ju sett att det var löjtnantshjärtan på g, men nu kan man ju nästan kalla dem för hjärtan på tråd :-) 
Vid garaget växer denna clematis, har ingen aning om vilken sort det är..."Jackmanii"??? Hur som helst kan man ju nästan kalla den lite vulgär, eller hur? Ni ser ju själva hur stora blommorna är!!! Läckert! 

....och så min underbara buske som jag inte vet vad det är....månne det kan vara en ??? Just nu tappade jag namnet på vad jag tänkte skriva...så det kan gå...*ler lite generat* men jag menar en sort som inte är speciellt ovanlig...inte rhododendron utan....nåja, det dyker väl upp....men ingenting är ju säkert och definitivt inte om det är en sådan blomma.....
Funkian eller hostan kommer jag iallafall ihåg namnet på...den dök upp här i rabatten för ett litet tag sedan. Tycker faktiskt den är ganska läcker...ska nog försöka dela på den lite längre fram, eller möjligen nästa vår....Vill ju ha mer...:-) 

sv.wikipedia.org/wiki/Funkiasläktet

2 kommentarer:

  1. Tack snälla söta du för det fina du skrev i min gästbok!!! *blir nästan lite generad...*

    Clematisen är nog ingen jackmanii, dom är mer lila och blommorna är mindre och enklare. MEN vad läcker din är!!!! Månne det gå att få ett litet skott nån gång, tro...?

    Azalea, kan det vara det ordet du söker...?

    Älskar dig, min allra bästa syster!!!!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla för att du hjälpte minnet på traven.....fattar inte i vilken låda det hade lagt sig :) Hur tar man skott från clematis, månne? Ha det gott och än en gång GRATTIS på din dag.
      Kramen till dig!

      Radera

Tack för att Du skriver en liten rad
Då blir jag så väldigt glad