fredag 15 juni 2012

13 år

Idag fyller min lilla älskling 13 år!!! Jag säger bara, det är inte klokt vad tiden går!!! Jag minns fortfarande när jag for och hämtade lilleman, husse var jour så han fick inte åka med, utan jag åkte ensam och hämtade hem sötnosen. Vi hade ju varit och tittat på honom några veckor tidigare, och om det nu var vi eller lilleman, jag tror faktiskt mest på lilleman, så sa´ det bara "klick!". Det var nog han som valde oss, vilken lycka! Nog har det varit både i ur och skur, som man säger, men tänk, att vi har fått den stora äran att ha fått ha varandra så länge, snart 13  år.  Lilla sötnosen passade på att komma till världen när mammatikens husse var på jobb i Norge. Vilken tur för oss! Annars hade vi inte haft varandra :-(  
Födelsedagar måste alltid firas, antingen man är djur eller människa. Jag kan lova, att det inte spelar någon roll.....lilleman älskar att få och framförallt att öppna paket!!! Kolla bara här!
Nog har han väl snitsen inne....Vet inte riktigt vem han lärt sig det av, men en riktig fena på att öppna paket är han alltid!På födelsedagar och framförallt födelsedagskalas, ska det,    nej! ,     MÅSTE det ju serveras tårta, även för små raringar. Lilla älsklingen håller ju nuförtiden egentligen "diet", kanske inte riktig diet, men han ska i varje fall inte äta så mycket människomat som han ätit tidigare......men vad ska husse och matte göra....lillemannen bara MÅSTE ju få tårta på sin födelsedag!!! Så, så fick det bli även i år :-)

Han vet att han inte får börja innan husse eller matte sagt "-Var så god!"

"-: Äntligen får jag börja smaska i mig tårta. Jag trodde     ALDRIG    de skulle säga det där magiska ordet... /Hampus "

6 kommentarer:

  1. Lille Hampus, GRATTIS på din stora dag!!!<3 <3 <3

    Du är så fin på bilderna, lite vitare i ansiktet nu på ålderns höst än när du var liten pigg valp i Edane, men de snälla ögonen är sig lika!

    Många många kramar från oss i Höghult!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej, Höghultsbor!

      Ja, visst är han väl still going strong!!! Älskar honom såååå mycket, så ibland blir man nästan lite rädd....

      Radera
  2. Vad mysigt det ser ut med kalaset. Han ser hel nöjd ut. Kram Mia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mia!

      Jag kan lova att han njöt, både av paketoppning och paketens innehåll och även av tårtan! Vilken tur han fyllde på fredagen, innan jag blev sängliggandes, då hade ju inte jag fått vara med annars....

      Radera
  3. Han verkar haft en toppen födelsedag vilket han är värd. En go kram från oss /Maritha o Malle

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hampus tackar och bockar . När har ni semester? Här börjar vi inte förrän v 30. Kram

      Radera

Tack för att Du skriver en liten rad
Då blir jag så väldigt glad