måndag 9 april 2012

Annandag Påsk

Jaha, som vanligt, antingen jag är ledig eller ej, så vaknar jag tidigt. Efter att jag varit ute med min lille vovvsing en stund, så tog jag på mig ordentligt med kläder....var ju faktiskt rätt blåsigt och kylslaget, trots april och annandag påsk.....och tänkte mig ut på en liten promenad. Nu blev den inte så kort, precis, utan varade i över en och en halv timma, blev med andra ord ett helt gäng kilometrar.....och eftersom jag inte springer och löptränar eller annat motionsaktigt, så är ju detta en rätt okej aktivitet....På vägen såg jag dessa söta små raringar kika ut under en trädrot...
.....och när jag kom ner till Hornborgasjön, satte jag mig vid ett litet bord med tillhörande bänkar, och tittade på fågellivet. Såg då bl a denna svan, som verkligen sprang på vattnet när den skulle "landa". Det lät så roligt , tyvärr tänkte jag inte på att filma, men väl ett litet foto blev det. Jag trodde först att det var vingarna som klapprade, men det var fötterna som lät....

Väl hemma efter promenaden, så var det dags för frukost och en rejäl dusch, sedan kan jag lova att det inte har blivit många knop gjorda idag.....blev ju ett synnerligen tråkigt väder, med regn och snöglopp.....och vara ute i trädgården, lockade inte alls!!!
Annat var det att sitta framför brasan och mysa....och varför inte det? Har ju legat ordentligt sjuk i en hel vecka, så jag tycker nog allt att jag gott kunde unna mig en riktig äkta slappardag efter den promenaden....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att Du skriver en liten rad
Då blir jag så väldigt glad